Social media stress

Are you connected?

In de afgelopen jaren dacht ik dat het schrijven van ‘Vergeet mij (niet)’ moeilijk was. Dagen achtereen schrijven, lezen en schrappen. Jaren ben ik bezig geweest om het verhaal te perfectioneren. Nu is ‘Vergeet mij (niet)’ de wereld in gestuurd, alleen weet de wereld nog niet dat het er is… Een prachtig verhaal, waarvan ik zeker weet dat veel mensen ervan kunnen genieten, strandt bij mijn vrienden, familie en kennissen.

Tijd om de wereld kennis te laten maken met ‘Vergeet mij (niet)’.

Stap 1 Brave New Books blog. Dat was een simpele handeling en iets waar ik af en toe eens een verhaaltje schrijf, zoals nu.

Stap 2 Facebook. Al jaren gebruik ik Facebook privé, dus een publieke pagina aanmaken was zo gedaan.

Stap 3 (Lokale) kranten Het eerste interview is geweest, ontzettend leuk om te doen.

Stap 4 Blogs Er is een wereld voor me open gegaan. De subcultuur van boekenblogs/sites. Ik heb heel brutaal een tiental sites/bloggers gemaild. Van de particuliere bloggers heb ik een aantal ontzettend leuke reacties terug gekregen, met een belofte dat er (ooit) een recensie komt. De grote sites hebben geen ruimte voor boeken die in eigen beheer zijn uitgegeven of mailen niet terug.

Stap 5 Community. Als je denkt dat er veel bloggers zijn, er zijn bijna nog meer community’s. Goodreads, Mustreads, Young Adult.nl, Fantasyboeken.org, etc. etc. etc. Je kan overal een account aanmaken en gezellige dingen schrijven.

Stap 6 Twitter. Het heeft even geduurd, maar ik heb me in het diepe van Twitter gegooid. Snappen doe ik het niet, maar kennelijk werkt het, want langzaam maar zeker groeit het aantal volgers.

Allemaal goede (promotie)ontwikkelingen zou je zeggen. En nu alles bijhouden. Werkelijk waar, dit is meer werk dan het daadwerkelijk schrijven van een boek. Ik vraag me af of ik ooit nog tijd heb om een nieuw boek te schrijven, of dat ik alleen nog bezig ben met het bijhouden van alle blogs, accounts, polls, updates en andersoortige berichten. En dan? Hoe kom ik verder?

Hoe kom ik in de boekenbijlage van de Volkskrant of NRC Next? Bij Koffietijd of DWDD? Net als de grote sites heb ik het vermoeden dat deze kranten en shows alleen geïnteresseerd in de bulkverkoop van grote uitgeverijen en BN-ers die een stapel geld neer kunnen leggen.

Gelukkig ben ik een idealist, optimist en dromer. Ik blijf dus lekker door bloggen, schrijven, twitteren en spammen. Pas op wereld… IK KOM JE VEROVEREN!

 

 

Reageer hierop met een eigen hersenspinsel

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s